Privacyverklaring

Datum: 15-12-2023 (wijziging: contactadres)

Deze privacyverklaring is van toepassing op alle activiteiten van stichting De Weg, ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel te Alkmaar onder nummer 37080406. Stichting De Weg streeft na om persoonsgegevens zo te verwerken en te beheren dat uw privacy optimaal wordt gewaarborgd, in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming, de AVG.

Stichting De Weg heeft als doelstelling het financieel ondersteunen van het Diocesaan Missionair Grootseminarie Redemptoris Mater te Nieuwe Niedorp. Dit doet zij door het werven van en contact houden met weldoeners en mogelijke weldoeners en met de leiding en studenten van het seminarie.

Toepassing

Verwerking van persoonsgegevens

Om haar doelstellingen te verwezenlijken en wettelijke verplichtingen na te komen ontvangt en verwerkt stichting De Weg persoonsgegevens. Het gaat hierbij voornamelijk om persoonsgegevens van:

• donateurs en losse giftgevers;
  • deelnemers aan activiteiten, acties en evenementen;
  • nieuwsbriefontvangers.

Het type persoonsgegevens dat stichting De Weg verwerkt hangt af van de aard en het doel van de verwerking en loopt uiteen van contactgegevens (NAW, telefoonnummer, e-mailadres) tot financiële gegevens (IBAN, gegevens m.b.t. donaties) en geslacht. In het kader van nalatenschappen verwerkt stichting De Weg tevens bijzondere persoonsgegevens. Dit doet  stichting De Weg alleen na schriftelijke toestemming van de betrokkene. Voor verdere informatie over welke gegevens stichting De Weg nog meer verwerkt, kunt u contact met ons opnemen via de contactgegevens onder aan deze privacyverklaring.

Doelen van gegevensverwerking

Stichting De Weg behandelt persoonsgegevens vertrouwelijk en zorgvuldig. Stichting De Weg verwerkt persoonsgegevens in verband met de volgende doelen:

• het verwerken en beheren van uw donatie en/of donateurschap;
  • het verzenden van de nieuwsbrief en/of overige informerende brieven en e-mails;
  • het bijhouden van wie wel en niet benaderd mogen worden per e-mail, telefoon of post;
  • het verwerken van uw inschrijving voor een activiteit, actie of evenement;
  • het voldoen aan wettelijke financiële en fiscale verplichtingen;
  • het uitvoeren van (direct) marketingactiviteiten;
  • het behandelen van geschillen, vragen en klachten;
  • het analyseren en verbeteren van onze dienstverlening;
  • andere verwerkingen noodzakelijk om onze doelstellingen te verwezenlijken of aan onze wettelijke verplichtingen te voldoen.

Grondslag van gegevensverwerking

Als voornaamste grondslag voor de verwerking van deze gegevens door stichting De Weg geldt een gerechtvaardigd belang. Hierbij heeft stichting De Weg een zorgvuldige afweging gemaakt tussen de noodzaak van de verwerking en (de risico’s van) de inbreuk op de rechten en vrijheden van de betrokkenen. Daarnaast verwerkt stichting De Weg persoonsgegevens voor de uitvoering van overeenkomsten of vanwege een wettelijke verplichting.

Hoe lang we gegevens bewaren

Stichting De Weg hanteert verschillende bewaartermijnen, afhankelijk van de aard en het type gegevensverwerking. Stichting De Weg bewaart persoonsgegevens in ieder geval niet langer dan noodzakelijk voor het uitvoeren van de verwerkingen waarvoor de gegevens zijn verzameld.

Het delen van gegevens met anderen

Met bedrijven of instellingen waarmee stichting De Weg persoonsgegevens deelt, sluit stichting De Weg een verwerkersovereenkomst om ervoor te zorgen dat zij de persoonsgegevens op eenzelfde veilige manier behandelen als stichting De Weg. Dit is onder andere aan de orde bij het verzenden van mailing. Stichting De Weg verkoopt geen adresgegevens aan derde partijen.

Formulieren op onze website

De wet en uw persoonsgegevens

Stichting De Weg neemt de bescherming van uw persoonsgegevens serieus en zorgt ervoor dat ze worden opgeslagen en verwerkt in overeenstemming met de eisen die de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) daaraan stelt. Mocht u desondanks de indruk hebben dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of menen dat er sprake is van misbruik, neem dan contact op met stichting De Weg via info@stichtingdeweg.nl.

De rechten die u heeft

Als eigenaar van uw persoonsgegevens heeft u volgens de AVG recht op inzage van de persoonsgegevens die stichting De Weg van u bewaart. Daarnaast heeft u volgens de wet recht op correctie of verwijdering van persoonsgegevens als ze feitelijk onjuist zijn, onvolledig zijn of in strijd met de wet gebruikt worden. Ook kunt u stichting De Weg verzoeken om verwerking van (een deel van) uw persoonsgegevens te staken. Als de verwerking gebaseerd is op een toestemming die stichting De Weg van u heeft verkregen, heeft u het recht deze toestemming in te trekken. Een verzoek om een van deze rechten uit te oefenen kunt u indienen via info@stichtingdeweg.nl. Om te kunnen nagaan of degene die het verzoek doet, ook de persoon is bij wie de persoonsgegevens horen, kan er gevraagd worden om een kopie van een geldig identiteitsbewijs op te sturen. Ter bescherming van uw privacy vraagt stichting De Weg u daarop het Burgerservicenummer en uw pasfoto af te dekken of zwart te maken. Hiervoor kunt u de in opdracht van de rijksoverheid ontwikkelde app KopieID gebruiken. Ten slotte heeft u het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens als u meent dat uw rechten door stichting De Weg worden geschonden.

Aanpassing privacyverklaring

Stichting De Weg behoudt zich het recht voor deze privacyverklaring aan te vullen of te wijzigen zodra hiervoor aanleiding bestaat. Stichting De Weg zal zich inspannen om over eventuele wijzigingen te informeren, maar raden u aan om onze privacyverklaring regelmatig te raadplegen.

Hieronder vindt u de contactgegevens van stichting De Weg:

Hornwaard 14
1824 SE Alkmaar